Monday, 9 May 2011

Girlz Trettiozex !!

Hi semua!! hehe.. terima kasih kerana sudi menjenguk blog aku ni.. haha.. ok.. kalo entry yang lepas aku ada stori pasal dak2 trettiozex yang berjantina lelaki, kali ni aku nak berseloroh pule pasal cewek2 Trettiozex!! hahaha.. apa cite diorang ni?? cam gempak sgt jew.. huhu.. jom kita selongkar hidup diorang di matrik ni! Fuhh.......

ha.. budak perempuan dlm kelas aku ada 9 org jew.. cian.. dah pupus kew? hihi.. walaupun diorang ni dlam kelompok minoriti, tapi diorng tidak kalah untuk menonjolkan potensi diri masing2.. haha, ape benda ni.. kih2..
dah, jom aku bawak korang meninjau setiap seorang ahli2 terhormat wanita Trettiozex!! 
boosh.......!!!

Anggun bergaya!! hehe

ok.. firstly aku nak ceritakan pada korang seorang gadis yang cukup hot! haha.. ceh gurau je.. hot sebab ape?? t aku bgtau.. sekarang ni aku nak memperkenalkan dulu pd korng, org yg aku maksudkan ialah AFIQAH BT. MOHD HUSSAINI !! atau lebih mesra dipanggil piqa jew..

senyum!!

ha.. piqa ni mmg bezla kalo lepak ngan die.. mulut dia mmg non-stop bercakap.. kalo dia snyap jew mmg pelik lagi aneh.. bole masuk buku kisah2 pelik di dunia! hahaha.. yup, piqa ni mmg teman terbaik untuk gosip! aku cdangkan kat korang lah bg yg suka bergosip..hehe..piqa ni jugak suka selesaikan masalah org, penyayang dan agak huru hara ckit.. mmg kalo ada die jew, huru hara kelas dibuatnya! dgan kegedikkan yg terlebih dos, lawak yang bersahaja, mmg kecoh kelas.. seronok.. terbaik r piqa! sunyi kelas kalu piqa takde.. hehe.. kenapa hot?? ntahla.. mase awal sem 1 tu kitorng selalu panggil dia hot.. piqa mmg pantang nampak lelaki yg nsem ckit.. terus cair.. pengsan!, tapi tak pengsan betol2 la.. haha.. suka sakat si piqa ni sebab dia sporting.. kalo marah pun cepat reda, asalkan segera pergi melutut dan meminta maaf.. he2.. itulah dia serba serbi pasal piqa ni.. hu2

tembak la..tak takut.. hu2

'mangsa' kedua ialah seorang akak! dia ni x-pdt.. aku suka panggil dia akak sebab saje2.. huhu.. tapi taklah nampak tua sgt.. mcm sebaya jew.. mempersilakan SITI SAZUANI BT. SAFINGI !! nilah dia akak angkat aku.. suka hati je iktiraf sendiri.. hi2.. aq panggil die wani jew, tapi ade yg panggil wanek atau waniq.. haha, aku tak tau ejaan sbnar..

posing!
ha inilah orgnye.. sentiasa senyum jew.. walaupun muka nmpak cam penuh dgn muslihat ckit, tapi hati tetap baik..haha.. wani ni mmpunyai sifat ke'akak'kan dan keibuan.. haha.. sebab wani ni rajin.. kalo ada apa2 event kelas ke mesti die antara yg paling bersemangat dan ringan tulang,.tolong sediakan makanan tuk kitorng mase annual dinner,huk2.. mmg mcm seorg ibu kan.. wani ni pun rajin gak dlm kelas.. study smart!..markah kuiz selalu lagi tinggi dari aku..he2.. wani juge seorang yg sporting la.. dia join kitorng gi KL pastu overnigth plak tu.. pmpuan tu, tapi berani..kitorng pulak yg takut..ye r bawak anak dara org tu... hi2 wani ditemani oleh seorng kawan die yg agak rapat gak la dlm kelas aku ni.. sape?? nanti lah aku cite.. sekarang giliran wani.. keh2.. wani ni pun pendiam gak r dlm kelas.. tak bnyak ckap.. bagus2.. jgan lawan cakap dak2 lelaki.. he2, gurau jew.. ha, gamba aku ngan wani tak dpat la nak post sekali ye.. bukan apew.. nanti pakwe dia marah.. btol tak kak?? haha

Next.. ialah kawan rapat wani.. hehe.. sume nampak cam dah tak sabar2 nak tau.. inilah die gadis kecil molek, walopun kecik jew tapi jgn pandang sebelah mata tau.. hi2 .. inilah dia SITI NURUL ASIKIN BT. SALIMAN.. pelengkap kumpulan cik siti.. he2, nama glamournye ikin.. bukan ekin isteri mawi tau! haha..

same je style?? haha
ha inilah die ikin.. bergaya tak?? haha, mmg sekarang makin vogue.. nilah ratu transformasi kelas f36! kalo awal2 sem dulu cukup terkenal dgn gaya ala2 muslimah sehingga digelar ustazah.. hi2, kini sudah berani melakukan perubahan tapi kekal dgn fesyen muslimah cuma dimodenkan.. kih2.. aku bercakap macam mahir je pasal benda2 ni.. hi2, ikin dulu seorang yg pendiam tapi sekarang dah bole bercakap sebanyak2 nye..ha2,,  ikin ni pun rajin gak orgnye.. suka subjek fizik dan kdg2 aku tanye die gak kalo tak paham.. ckgu fizik aku kat f36 ni mmg banyk! haha.. ikin pun makin sporting gak.. bez r..tak kesah kene overnigth kat KL..he2.. ikin ni pun selalu kene gosip ngn dak lelaki kelas aq.. sape?? haha f36 mesti tau.. aku taknak kecoh2.. t ikin saman aku, xpasal2 kene gi mahkamah, kalo masuk melodi je takpe.. haha.. ikin ni pun selalu belanja aku.. tq2!! semoga berjaya kin!..


Di Petaling Street !

berikutnyew.. jeng,jeng,jeng.. aku nak cite pulak pasal seorang yg cute2 ni.. sape agaknye.. seorg yg agak cun jugak la, kalo senyum jew, mmg leh wat kaum lelaki cair..ye2 jep.. cube tnye dak2 laki kelas aku yg hari2 jumpe die ni.. cair tak.. haha.. inilah dia penolong kelas kitorg yg rajin.. hehe.. NUR LIYANA BT. ANIRMAN.. atau name komersial nye ialah yana.. heroin filem missing..hahaha


anggun

dah tgok gamba yana? mmg pakej.. dahlah cantik, pandai lak tu.. budak 4 flat ni wey.. jgn main2 ngn dia ni.. pandai tau..haha.. aku igt lagi mase mula2 kenal si yana ni.. mase tu kat makmal fizik, mase tgah sesi ta'aruf.. aku pun jengah2 la koleksi dak2 pmpuan kat blkng kitorng ni.. nak tau gak sape an, tgok2 ada yana.. dlm hati aku berkata.. "ish dak ni mcm high class jew, hmm takut r aku nak tgur, apatah lagi nak beramah mesra".. haha, hhebat tak aura yana ni.. hi2 bukan aku je tau.. ni aku nak cita kat korg, dak2 lelaki lain pun sampai berlumba2 nak ckp ngan yana ni.. ada yg kata " hari ni kau dah berapa kali ckp ngan yana?".. haha.. bertuah btul yana ni.. tapi skrg dia dah berpunya..ha2.. yana ni mmg pandai.. rajin, suka menyelesaikan sesuatu masalah tu smpai dpt, juga seorang penolong yg rajin, selalu bantu aku pegi unit anta brg2.. thnks yana,. tapi kalo aku bercakap ngn yana ni kena kawal ckit.. kdg2 yana ni ckp agak pedas r.. haha, tapi ape yg dia mmg betul pun pasal aku.. hu2.. apapun gud luck yana.. truskn mengejar impianmu.. :)


sblum masuk kelas.. hehe
habis sudah pasal yana, kita beralih pula pd kawan rapat dia yg sorng ni.. ha mesti ramai yg dah tau kan.. ye r diorng ni kalo gi mane2 mesti bersama2.. macam tak ley berpisah je.. hi2.. yg dapat 4 flat pmpuan kat dlam kelas pun diorang berdua ni..  haha.. hebat kan.. ni lah dia yg aku maksudkan tu.. SARAH YASMIN BT. TAJULDIN.. sdap an name..aku pnggil sarah jew.. tak penah pulak dgr org panggil name dia yasmin.. he2.. ni lah seorg lagi heroin aku dlm filem missing!.. kih2

nak kek tu bole?

Sarah ni mmg pandai weh dlm kelas aku.. budak 4 flat gak!.. he2.. mmg kencang r.. sarah ni rajin tau.. tutor mesti siap, tul tak sarah?? hehe.. kdg2 tu aku pinjam gak keje2 dia ni, biasanye math la.. sebab aku mmg risau kalo tak dapat siapkan tutor math, rase tak lengkap hidup.. sebab tu akn pnjam sarah punye keje..org lain pun ada gak la.. nak kata sarah ni pendiam bole tahan gak la.. jarang aku tgok dia bercakap ngn lelaki melainkan aku.. he2.. ye r aku kan ketua..ceh.. bangge lagi..tak baik..haha..sarah ni salah seorang yg dapat band 4 mase muet! great! selain khor la.. mmg bi dia power.. mase kene wat assignment bi yg survey2 tu an, sarah r bnyak tolong aku, yana ngn khor pun tolong aku gak..aku mane terer bi ni, malas la..hehe.. tapi  kalo assigment yg product promotion tu serahkan kat aku!.. haha, bez giler wat benda tu..edit2..hi2,, sarah ni pun rajin gak aku tgok dia ni gi unit.. hu2, bagus sarah.. terus berjaya ok!..


yg ke-6 ni nak cite pasal sape ek.. hoho.. aku nak cite pasal kawan yg agak rapat gak la dgn yana dan sarah niw.. hi2.. si dia ni diberi nama NOOR ASEKIN BT. MD YASUKIN !! he2.. nak tau tak name glamour dia ape?.. hu2.. macam name artis tau.. nora.. haha, bukan nora danish ok.. ni nora tak jiplak sape2.. original! keh2,, nora juge seorg pelakon.. haha..

bergaya! hehe
inilah dia nora.. nora adlh budak paling sopan dlm kelas aku.. ye ke?? haha.. ada lagi yg sopan2.. tapi jap agi r.. yg lain tu aq bgtau..sabar yew..haha.. nora ni pandai gak r.. top 3 dak pmpuan pling pandai dlm kelas aku.. hu2..hebat kan.. senyap2 jew org nye, tapi bila result dah kuar..haha meletup! kebaboom! he2, mmg patut r dia dpat result cam tu sbb dia ni rajin tau.. keh2.. rajin solat kat masjid.. mcm tau je aku ni..hi2. tapi penah nmpak r..bukan dia sorg jew.. dak2 pmpuan kelas aku yg lain pun ada gak.. lagi satu, nora ni mempunyai semangat juang yg tinggi.. walaupun penah dikeluarkan dari platun kawad f36, nora tak berputus asa.. akhirnya nora dimsukkan semula utk menngantikan afiqah yg tidak sihat.. walaupun dah tertinggal bnyak step kwd.. tapi nora dpat  pick-up semua tu dgn cepat.. good job nora! huhu.. ok slamat berjaya!

seterusnya ialah.. giliran si gadis yg agak comel2 la.. hu2.. org yg kata..dia ni pemenang pertandingan fair n lovely dlm kelas aku tau.. haha.. dia memiliki wajah kulit yg bertona pling cerah dlam kelas aku.. dah same ngan warna kertas f4.. hi2.. jgn marah.. saje2 je menambah perisa.. kih2.. ha inilah dia yg aku maksudkan tu.. ZATUL HUDAA BT. SHAHABUDIAN.. atau lebih mesra dipanggil huda jew..kalo zatul tu agak pelik ckit.. xpenah dgr org panggil die zatul.. hu2..

peace!!

ha.. tomei2.. huda kalo bergambar mmg pose kegemaran dia mcm ni lah.. mcm gamba kat atas ni.. peace!!!.. jadi duta fair n lovely bole.. tapi jadi modelnye tak sesuai kut.. ape yg aku ckp ni.. dah merapu pulak.. haha.. huda ni seorg yg periang, mesra dgn org terutamanya ngan dak2 lelaki..selain tu, huda ni  bising gak la budaknye.. bantu membantu dlm meriuhkan suasana kelas..kalo awal2 sem dulu seorg yg senyap jew, tapi lepas2 tu trus lincah gerak gerinya..hebat gak merancakkan suasana!..huda juga seorang yg agak agresif, aktif dan juge lasak.. dia ni atlit kakom tau! pemain tenis kmj! bangge tol f36 sebab ada seorg atlit.. bagus2.. dia ni antara budak yg paling bersemangat masa kawad, betul2 minat dgn kawad..he2, mase cikgu zul ckp yg kitowng ni kena tukar boria, huda lah wakil pmpuan yg bersungguh2 mmpertahankan kawad yg kitorg mula2 dpat tu.. boria?? oh pliz.. x minat la kena menari2 ni,, tapi lagi ok kut dari j-robik! haha.. bosan!.. huda ni pun selalu kongsi2 masalah, bertukar pendapat,, mungkin ape yg dia alami lebih kurang jew ngan aku.. ok huda.. jgn sdih2 yep! cheer!!

bagai pinang tersalah belah

hu2.. kita sambung lagi! ha yg berikut ni pulak ialah seorg yg boleh kata top jugaklah.. ape yg top? awek2 cun dlm kelas aku.. hi2.. akhir2 sem 2 ni, dia jadi peneman setia huda.. hu2.. dia ni memiliki wajah iras2 aktress bollywood terkenal.. haha, korg kenal tak aktress Kareena Kapoor?? ha.. cuba bndingkan wajah diorg ni.. same tak..

  
     
haha.. ada tak mcm pelanduk dua serupa? kalo takde mcm pelanduk xde rupa la.. haha.. gurau je.. inilah dia EMELIA NURSYAZLIANA BT. ZULKIFLI.. wah bukan main lagi name dia.. hi2.. dia ni terkenal dgn panggilan emy ajew.. hu2.. emy ni seorang ya agak lemah lembut..ha2, mestilah.. pmpuan perlu lemah dan lembut..tapi emy ni bukan calang2 org tau, emy mempunyai aura nye yg tersendiri.. ape dia aura nye?? hu2.. rahsia.. kih2.. emy boleh la masuk rancangan gadis melayu kerana ciri2 kemelayuan yg ditonjolkan nye.. he2  emy juga seorng yg sopan, cakap pun penuh beradab dan lebih selesa menggunakan gelaran emy bila berbual dgn semua org.. he2.. hmm, aku tak boleh tunjuk gamba aku ngn emy di tempat umum cam ni.. hi2.. sebab t ada org marah, tak pun emy sendiri yg marah.. haha.. ok la emy.. semoga berbahagia yep!!

wah.. dah nak penghujung rancangan dah ni.. hi2.. sebab aku nak ceritakan pada korg agi satu jew dak pmpuan kelas aku.. perempuan melayu terakhir..he2 x masal jewp.. inilah dia NUR IZZATI BT. SUHAIMI.. ataupun name komersilsilnye ialah zaty..

rajin nye...

ha.. dah tgok gamba zaty? zaty ni menduduki ranking pertama budak yg paling jarang aku bercakap.. haha..korg igt ranking ape la kan.. kitorg tak bnyak bercakap sebab zaty ni seorg yang pemalu,sopan dan pendiam,  mmg senyap jew.. bagus zaty.. he2.. sebab zaty ni mengamalkan batas2 pergaulan antara lelaki dan perempuan dlm islam.. haha.. aku jarang tegok dia bercakap ngan lelaki.. ckp bila perlu jew..ha.. kalo korg nak tau, dlm ramai dak kelas aku, zaty sorg jela yg aku xde no. telefon nye..hi2,, x sempat mintak.. tapi kalo mintak pun mcm dapat jew.. kih2.. dia ni special tau sebab dia lahir pada 1 januari 1992!.. wah bez kan.. jadi akak la dlm kelas aku.. hi2..

hu..hu..

wah.. dah habis rupanya! dah selesai aku selongkar hidup seorng demi seorg ahli2 trettiozex niw.. hu2.. puas rasenye dpt menceritakan pada korg pasal teman2 terbaik aku di kmj ni! hu2.. harap kalo ade ayat2 yg aku tulis korg xsuke.. jgn kecil ati yew.. sori2.. hehe..dah2.. jom kita cuci2 mata tgok gamba2 kat bawah ni! he2









No comments:

Post a Comment