Tuesday, 7 June 2011

Berlakon kurang dari 2 minit

Assalamualaikum semua!! Bertemu lagi kita nampaknye.. Alhamdulillah.. hehe.. mesti korg nak tau kan apa yg aku cube sampaikan dalam entry aku kali ni.. berlakon kurg dari 2 minit?? Haha.. itulah dia.. tak sangka dapat jd pelakon dlm filem pendek arahan aku sendiri.. walaupun dalam poster name org lain sbb aku berlakon ni utk assignment bi la.. haha.. bukan nye filem2 yg diarahkan oleh pengarah2 hebat Malaysia.. kahkahkah.. mase mula2 tecer aku bgtau yg kitorg kene wat product promotion (assignment ke-2), aku pun terpikir2.. nak wat ape ek utk assignment t.. aku pun berbincang ngn ahli2 kumpulan aku, iaitu Khor, Yana, Sarah dan Nora.. aku cadang nak wat iklan pencuci muka atau makanan ringan Corntoz.. tapi tak jadi pulak lepas tu.. aku pun bg cadangan lain.. nak wat trailer filem la..nak promote filem la.. idea ni sebenarnye ialah idea dari kumpulan Amir Khairuddin (katok).. tapi kump diorg tak jadi wat, so aku ambil la idea tu.. hehe.. mcm bez je kan.. so aku pun try.. kitorg sume setuju..

Selama 4 hari shooting diadakan .. hehe.. terima kasih kpd kru2 tambahan yg bnyak membantu.. oleh sebab kitorg wat filem seram, so kene ada la hantu2 tambahan.. yg memegang watak hantu ialah Nora, tapi takkan Nora nak masuk asrama lelaki kan.. so aku wujudkan hantu lelaki.. mmg kelako.. tak pasal2 jadi komedi seram pule.. hehe.. thanks to Aliff (member sekolah) dan Syuk (classmate) yg sudi jadi pelakon tambahan memegang watak hantu.. ok jom tgok poster filem ni dulu!!



Ha.. gerek tak poster ni.. Inilah dia filem Missing..hehe.. aku yg edit tau.. ilmu dari kelas IT.. disamping Aliff yg bnyak membantu gak.. video2 ni pun aku yg edit.. utk filem ni, kitorg tak gune name sebenar, tapi gune name2 artis Malaysia yg terkenal..

WATAK- WATAK

Azmeer Sharingat ...menyamar sbg.. REMY ISHAK
Nur Liyana Anirman ...gunakan nama artis... LIYANA JASMAY
Sarah Yasmin Tajuldin ...tumpang nama... YASMIN HANI
Khor Sheng Yau ...tak teragak2 sbg... DAVID TEO
Noor Asekin Md Yasukin ...sbg artis comel... NORA DANISH

Pengarah Videografi, Suntingan, Skrip, Sutradara/ Lakon Layar oleh Azmeer Sharingat
Jurukamera oleh Azmeer, Liyana, Sarah, Nora dan Aliff..
Jurugambar oleh Khor

Jom tgok TRAILER!!


SINOPSIS:

Mengisahkan 4 org pelajar disebuah institusi pendidikan iaitu Azmeer, Khor, Kasih dan Sarah yg mencari kawan nye yg hilang iaitu Naura.. bnyak kejadian pelik dan menakutkan yg dihadapi oleh mereka sepanjang pencarian itu..

Jom tgok ckit2 babak2 cemas dalam filem ni!














Berikut ni pulak ialah konon2 nye kitorg ni mng anugerah lah termasuk Filem Terbaik..hehe.. walaupun filem ini belum ditayangkan tapi menang 6 anugerah utama di Anugerah Oscar ke-84 yg berlangsung di Kodak Theater.. ceh menambah2 la pulak..






Beberapa hari kemudian, tecer kitorg iaitu Madam Hafiza nak hantar satu kump untuk pertandingan product promotion peringkat KMJ.. wah.. ape agi, aku pun nak cube la.. so tecer pun antar name kitorg.. sebagai persiapan sblum pertandingan, kitorg practice bnyak kali.. mmg nak menang la.. hehe.. aku pun upgrade kan lagi video kitorg.. tambah sound effect yg lagi seram dan menakutkan.. pada hari pertandingan, kitorg wat ala-ala press conference la.. hehe..sebanyak 10 kumpulan yg menyertai.. mmg hebat2 la diorg.. kihkihkih.. tetibe penganjur cakap, yg pertandingan ni ada final! haha.. so kitorg kene bertanding lagi lah.. Alhamdulillah.. kami berjaya ke final.. hehe


Hari yg ditunggu2 telah tiba.. iaitu final pertandingan ni.. kitorg dapat jd peserta pertama! mmg gemuruh dan cuak gile.. dah lah sejuk lak tu dlam DKB1.. ape yg buat kitorg frust ialah.. sound speaker tak berfungsi.. haha.. so bunyi2 seram dan suara hantu mengilai tak dengar la.. dah mcm filem bisu pulak.. haha.. kump lain pun kesian gak.. bila diumumkan pemenangnye, kitorg kalah.. hehe.. tapi aku akui, kump yg menang mmg hebat2.. ada yg wat promosi album, promosi salun dan juga promosi peti ais yg boleh jadi tv! haha.. lagipun diorg nye pronounciation mmg power la nak dibandingkan dgn aku.. hehe.. tahniah!! terima kasih pada kawan2 kelas F36 dan Madam Hafiza yg sudi datang utk memberi sokongan pada kami!!

11 comments:

  1. wah2..^^ best2..tahniah azmeer n the gang..^^

    ReplyDelete
  2. tq.. mirul.. hehe.. doakan aku dpat jadi pelakon.. haha.. gurau je

    ReplyDelete
  3. wakakakakaaka... aku tak tahu seram ke tak.. tapi bulu roma aku terpacak berdiri sebab ketawa...

    wakaka

    tapi kan satu word je


    "TERBAIK!!!! LA KAW,REMY ISHAK"

    bagus.. aku sukaa doo..

    ReplyDelete
  4. azmeer!!! sgt best kot!! kreatif la koranag!! hahaha windu alip jap,, :p lme x nmpak korg!! huhu

    ReplyDelete
  5. hu3... amin..~ semoga ko jadik pelakon yea azmeer..he3..

    ReplyDelete
  6. tq.. perjuanganku.. insyaAllah, pas ni aku akan perbaiki lakonan aku.. haha

    ReplyDelete
  7. haha, tq syark.. ko rindu alip je ek.. aku tak pun.. hahaha

    ReplyDelete
  8. aku pn plakon juge... haha enterframe!

    ReplyDelete
  9. yup.. syuk mmg pelakon berbakat.. berkat tunjuk ajar aku.. haha

    ReplyDelete
  10. hahaha,,ko egt aku ag ek?? egt lupe da,,lalala~~~ oke2,,windu ko gak,,:p

    ReplyDelete