Monday, 6 June 2011

Syukur Alhamdulillah..

Assalamualaikum.. hehe.. semoga para pembaca sihat sejahtera hendaknye.. kih2.. hmm. Seperti biasa, aku tak tau nak update ape kat blog ni.. so, utk menghilangkan kerunsingan, aku jengah2 la blog org.. tetibe aku terbaca satu post ni, dia ckap pasal result pspm die.. dia sungguh gembira sekali nampaknye.. Alhamdulillah.. tahniah ye kawan.. semoga terus berjaya selepas ini.. jgn putus asa ya!!!

Hehe.. so, utk entry kali ni, aku nak citekan pasal kegembiraan aku yg tidak terperi mengenai result pspm yg aku dapat..!! Alhamdulillah.. terima kasih Ya Allah.. aku sungguh tidak menyangka yg aku akan dpt result sebaik ini.. ye r.. aku bukan lah golongan org yg pandai, biasa saje.. mungkin usaha yg ada dgn dorongan ibu bapa yg kuat serta bantuan rakan2, aku berjaya juge, walaupun tidak mendapat 4 flat, tapi aku bersyukur.. ini sume rezeki dari Allah.. aku yakin, kalau kita berusaha dan tidak lupa berdoa kpd Allah, InsyaAllah.. apa yg kita idamkan, kita akan dpt dgn izin Allah..

Pada tanggal 18 mei 2011, seluruh pelajar matrikulasi di Malaysia akan mengetahui keputusan pspm 2 mereka, keputusan pspm 1 telah diketahui pd 30 November 2010, kalau tak silap.. hehe.. aku juge menanti di hadapn komputer riba milikku dgn penuh debaran.. kihkihkih... Aku tunggu dari kul 10 pagi, tapi akhirnya jam 4.10 ptg, baru lah aku dpat menyemak resultku.. Alhamdulilah aku dpat pointer 3.79 utk sem 2!! Aku terus berlari ke bilik mak aku dan memeluknye.. syukur sgt2 sbb aku menjangkakan result yg lebih teruk.. haha..

Mengimbau saat aku mendapat slip peperiksaan untuk pspm 1 pd tahun lalu, aku sungguh tidak menyangka yg aku akan dapat pointer 3.77.. Math A , Kimia A dan Fizik aku hanya dpt B+.. hehe.. aku tak sangke langsung boleh dpat A kimia.. Alhamdulliah, seumur hidup aku, aku tak penah dpat A.. Kimia bukanlah subjek kegemaran di sekolah.. malah aku dpt C mase SPM.. hehe.. teruk kan.. tapi di matric, aku perlu ubah mind set aku.. aku malu bile name aku disenaraikan utk mengikuti program I Love Chemistry yg dianjurkan oleh unit kimia..program utk pelajar2 yg corot keputusan spm nye.. so, lepas tu, aku nekad utk belajar bersungguh2, aku hadiri Chem Peer.. lame kelamaan jd minat pula dgn Kimia.. yes, minat adalah yg paling asas utk berjaya!! Utk subjek Fizik pule.. hehe.. aku tidak menyngka dpat B+ sbb aku target lagi rendah.. aku akui Fizik sgt susah pd sem 1, tapi org lain kata sng je.. hehe.. mungkin sbb aku mmg tak minat Fizik di matric.. padah buat aku.. hahaha..

Utk pspm 2 pula.. aku dpat 3.79.. aku sgt gembira, tapi ada juge sedihnye sbb subjek favorit aku iaitu Math dpt A- je.. mmg frust.. tapi aku akui yg Math sem 2 agak sukar.. aku menjangkakan dpat result lagi rendah.. tapi A- bersyukur gak la.. haha.. yg lain, Kimia dpt A- dan Fizik dpt A.. hahhaha.. Fizik dpat A?? Mmg satu anugerah dari Allah.. aku akui, utk sem 2 ni aku bnyak fokus pada Fizik..sbb aku taknak cacatkan result aku.. sekali, subjek lain pulak yg menurun.. hmm.. haha.. walaupun aku tak dpat 4 flat, tapi aku pernah merasa dpat A utk setiap subjek.. hahaha.. so, keseluruhan result aku ialah 3.78 !!.. Alhamdulillah..!!

Abah dan mak mengucapkan tahniah pd aku.. tapi aku rase sedih sbb tak dpat tunaikan harapan abah.. awal sem 2 masa abah hantar aku ke kmj, abah pesan supaya cuba dpatkan 4 flat.. hmm.. tapi tak dpat.. maaf ye.. amer akan cube lagi pada masa kan datang!!.. insyaAllah.. semoga cita2 ku utk menjadi seorg guru/pensyarah Matematik akan tercapai suatu hari nanti..

Terima Kasih banyak2 kepada sume pensyarah2 yg telah mengajar saya selama di kmj.. begitu juge dgn kawan2 aku yg bnyak membantu aku dalam pelajaran.. tanpa korg sume, belum tentu aku kan berjaya.. hehe..

TERIMA KASIH

Pensyarah Math:
Puan Maizatul Husna, En. Lai Seng, En. Shahrir, Puan Hafiza, Cik Dasila

Pensyarah Kimia:
Puan Wan Noraini, Puan Fazleen, Puan Irdawaty, Cik Suhaibah, Cik Norzariah, En. Jihad, Miss Shua, Puan Siti Murni, En Azham Shah, Puan Safizan, Puan Azlina, Cik Norolhawa

Pensyarah Fizik:
Miss Chong, Miss Yap, Puan Farha, En. Sham, En. Hanif, Cik Asma, Puan Shazrina,  Puan Zakiah, Puan Jamilah, Cik Noraini, Puan Fauziah

Pensyarah English:
Madam Hafiza


Pensyarah Agama:
Ustaz Ishak


Pensyarah Kemahiran Dinamika:
Puan Norlida


Pensyarah IT:
Puan Haslina


Pensyarah Ko-k:
En. Zulkifli

Kawan- kawan terutamanya dak kelas aku Trettiozex (F36), member2 sekolah dan semua yg secara langsung tau tak langsung membantu aku dalam pelajaran..

No comments:

Post a Comment